torsdag 16. juni 2011

Flere bilder fra uteplassen 2011

Her kommer flere bilder fra uteplassen vår, hvis dere orker å se noen til.....



Stativet hvor jeg har plassert de fine fuksiaene mine er som dere ser et stativ til vaskestell. Det fant jeg i metallcontaineren på søpleplassen for noen år siden. Det var til og med blåmalt, så jeg kunne sette det rett på plass!

Vaskebrettet fikk jeg av en venninne ifjor. Passer fint her, ikke sant?
Er ikke helt fornøyd med den grønne potta, så det spørs om ikke den blir byttet ut snart!





Litt av hvert:



Dere tror kanskje at jeg ikke kjøper noe nytt overhodet, men jeg GJØR det, altså!! Men det fine, grønne bordet ved veggen bak hengekøya var brunt og litt slitt, og sto ved kassert trevirke på søpleplassen for noen år siden. Passet akkurat bak i bilen min på hjemveg!


Under:
Disse tre stolpene satte vi opp ifjor høst for å holde veden på plass om vinteren. Den oppbevares her under tak, og det er rart å tenke på at i mange måneder er det kaldt og ukoselig her ute. NÅ er det deilig!!!

Dette er et tørkestativ kjøpt på loppemarked for kr 10,-. Kjekt hvis det skulle komme en skur i sommer.


Litt unyttig pynt:



En gren som knakk!:



Her har vi en friskus!!:


Og denne lille Flip Flop'en kostet noen få kroner på EBAY. Det er solcellepanel på den, ser dere? Når det er sol, så "danser" den. Artig?:




Disse enorme blomstene blir jeg aldri lei av å se på. Tanten min hadde kjøpt en sånn på gartneriet på Hvittingfoss, og da jeg var forbi der for en stund siden, så MÅTTE jeg jo ha jeg også! De hadde bare én igjen, så jeg var heldig:










På hjørnet ved uthuset vårt sto det inntil nylig min digre yndlingsstaude Løytnantshjerte. Nå er den klippet ned,  og nye spirer er på vei. (Ett år klarte jeg å få den til å blomstre to ganger!)





















Og så har jeg et helt skap fullt av Green Gate! (Ikke store skapet, da. Og noen muffinsskåler fra Kremmerhuset i bunnen også, når sant skal sies.)








Over ser dere tomatplanten jeg har her på uteplassen, og som jeg må vanne hver dag. Og ellers ligger jeg HER og ser på at den gror:



God helg!

20 kommentarer:

Monica sa...

Ååååmfor en vakker uteplass du har. Mange herlige sommerblomster og masse fine gjenbruksting, digger det. Klem monica

Randi sa...

Så flott uteplass!! Tipper du koser deg masse her med alle de fine blomstrene, tingene og hengekøya. Genialt med en slik uteplass under tak, værgudene er jo ikke alltid like snille med oss;)
Ha en fin kveld!
Klem

-Sanna- sa...

Så koselig du har det.
Prøver så godt jeg kan jeg og, men her regner og blåser alt pokker i vold. Til tross for tak over den ene terassen blir alt kliss vått og ødelagt, for regnet som kommer inn fra fjorden kommer vannrett inn og alt blir grått av salt !
He..... vestlandet !
Ja, du skjønner vel at jeg stortrives!! :(

Anonym sa...

For en flott uteplass du har, så lekker!
Tenk å ligge i den hengekøyen, herlig!
Så mange flotte blomster du har.
Ønsker meg en uteplass under tak, værgudene ser ikke ut til å ville være med oss.
Ha en fin kveld.
Klem fra Mio

Monica sa...

Heihei :) Så koselig dere har det på uteplassen :) mange fine ting, ser ut som en flott plass å slenge seg ned og bare nyte :) Håper dere får mange koselige dager ute her i sommer :)
Klemklem

Ingrid Tunheim sa...

Så koselig, håper dere får brukt uteplassen mye i sommer...

MissMette sa...

Så mange flotte detaljer du har ღ
og så koselig uteplass... ELSKER
hengekøyen din, ser såååå godt ut
å ligge her å kose seg :) Alltid
kjekt å se bilder av terrasse og
sommerblomster ღ Ja, det er rart
det der at jeg ikke har kommet
inn på boggen din før nå!
- mystisk... Du må virkelig ha
trudd at jeg var så ufin og aldri
svare deg tilbake, huff.. Men jeg
kommer heldigvis inn nå, og det er
jo kjempekjekt ღ Ønsker deg en fin
dag videre, klem fra Mette

Bondekona sa...

Sååååå misunnelig på dine grønne fingre,
dine grønne lykter og ditt behagelige og frodige uterom.
Jeg
vil
også
ha!
En dag..

Anne Karins Mat og Vin sa...

Hei hei:)
Så fantastisk flink du er med blomster, det blomstrer jo overalt!! Kjempe koselig hos dere, jeg digger det rett og slett!:))
Nå må jeg skyndte meg ut døre, er på vei til hytta!
God helg til deg og dine kjære.
Klem Anne Karin

Bondekjerringa sa...

Så utrolig koselig du har det :) :) Dette kan du være stolt over!
Ha en fin helg

anne marie sa...

Åååå,her var det fiiint♥
Og vet du at dette er første gang jeg ser bloggen din?
Har bare fått opp at profilen din ikke deles tidligere. Gleder meg veldig til å ta en nærmere titt:)

Hos Jorunn sa...

NYDELIG uteplass du har og så mange vakre blomster du har!!! Fuchsia'en din er praktfull, det er lenge siden jeg har kjøpt en sånn...nå minnet du meg på at jeg må kjøpe en sånn. Ha en fortsatt fin helg og kos deg masse. Klem fra Jorunn

Sommerhuset i bakken sa...

Åhhh, for en flott uteplass du har! Såååå koselig! Her kan jeg tenke meg dere tilbringer mange hyggelige dager og kvelder. Virkelig flott!

Og for en herlig header du har. Utrolig nydelige blomster. Veldig vakre!

Ha en super kveld!

Anonym sa...

Sukk, for en fin uteplass du har!
Det er jo proppfullt av vakre blomster, ja , snakk om å ha grønne fingre!
Og så mange flotte pynte og bruksting.
Hengekøya er bare herlig. Så fint å ha den under tak, jeg må løpe inn hver gang det begynner å regne.....
Herlig , rett og slett !

Hanne sa...

For en herlig uteplass! Og fuksiaene var helt nydelige! :-)

Camilla sa...

Kjempekoselig uteplass, kan tenke meg dere koser dere der!
Du er så flink med blomster og planter, missunner deg det ;)

Iår har det ikke blitt noe beplantning på terrassen, dagene går så fort og nå er vi allerede halvveis av sommeren, men neste år, ja neste år...
Sommerklem fra meg.

tonje boganes sa...

Herlig og koselig uteplass!
Klem Tonje

Signe sa...

Så utrolig koselig!
Jeg drømmer om en hengekøye selv, men det har vi desverre ikke plass til *snufs*

Ønsker deg en finfin helg!

Anonym sa...

Utrolig flott uteplass:)
Ønsker meg en hengekøye ;)

Ha ein flott sommar!

Klem Anita

Jeanette sa...

Så fin uteplass! NYDEIG!
Legger meg til deg og titter snart innom igjen!

Lykke til i utfordringen og velkommen på besøk hos meg også!

klem klem

Related Posts with Thumbnails