mandag 22. juni 2015

Flaks!


Vi holder på å pusse opp hobby/TV-rommet i 2. etasje, og ettersom det var  mest regn og uvær i slutten av mai, så var det greit å ha litt innejobb.

En av de verste dagene med regn og vind gikk jeg tom for maling, og måtte ta meg en kjapp tur til Flügger, som ligger 4 minutter unna huset vårt. 

Jeg rakk å bli våt på vei tilbake til bilen da malingen var kjøpt, og selv om Subaruen vår har et fantastisk klilmaanlegg, så klarte jeg å få dugg på bilrutene innen jeg var hjemme ved porten vår.

Derfor måtte jeg ta det skikkelig med ro da jeg skulle rygge inn porten. Det hender det dukker opp syklister på fortauet som kommer "ingenstedsfra", så med piskende regn OG dugg på rutene brukte jeg fire ganger så lang tid på å rygge inn. Og på vei inn så jeg en bevegelse i bakspeilen. 

Halvparten av det gamle plommetreet vårt hadde brukket i vinden, og stammen dundret i bakken AKKURAT der bilen pleier å stå! Så Flügger og mitt sommel hadde altså spart oss for noen tusenlapper. Halve fronten ville blitt oppskrapet av treet. Det var et dypt søkk i grusen der panseret pleier å befinne seg.



Flaks!



3 kommentarer:

Ingrid Tunheim sa...

Åååå...heldig. Noen ganger har man jammen flaks altså! Takk og pris.

Anonym sa...

Å herlighet... så bra at du dro ut da, det hadde vært en skikkelig kjip skade og utgift :(

Anonym sa...

Å herlighet... så bra at du dro ut da, det hadde vært en skikkelig kjip skade og utgift :(

Related Posts with Thumbnails