tirsdag 23. juni 2015

Spray-moro

Jeg synes det er gøy med spray-maling, men jeg er jo ikke verdens mest tålmodige, så det å riste boksen lenge nok, ha på tynne nok strøk så den ikke renner.......vel, det er sånt som ikke alltid fører til så godt resultat på mine prosjekter.

Men da jeg malte en liten kommode, så fikk jeg veldig lyst til å prøve boksen jeg kjøpte på Biltema nylig:





OK, den ble litt utagerende, men dette møbelet skal stå på hobbyrommet, og der vil den passe bra.

Denne lille sykkelen var svart, og var egentlig på vei til gjenbruksbutikken. Men NÅ er den jo en favoritt på sommerbordet:





Vi har hatt evigheter med vindvær her på Østlandet, så det har ikke nyttet å legge på duker eller annen lett pynt på bodene ute. 

Men så kom jeg på noe lurt:


Disse sementrosene som jeg har kjøpt litt her og der er veldig fine som de er, men kanskje en kan spraymale dem, tenkte jeg: 



Fatet er også spraymalt i en lysere rosafarge (kjøpt på Jernia). 




Nå bruker jeg dette som pynt/duk på utebordet, og jeg er trygg på at det ikke blåser bort. 


2 kommentarer:

Anonym sa...

Så kult!!! Fiffig måte å gi nytt liv til gamle ting på. Jeg så forresten en elegant reportasje online fra et fancy hotell i England og det var mye art deco-aktige gjenstander på bordene i gull. Da tenkte jeg, det kan man lage selv. Jeg har tidligere i vår sprayet en brun kjedelig rund keramikkvase i gull, det ble sånn passelig... jeg er som deg. Litt ... ja tynne lag haha..

men det er jo bare å forsøke videre.

Jeg synes dine ting her var veldig fine og kommoden er skikkelig kul :)

Ingrid Tunheim sa...

Så gøy å fornye seg på den måten. Jeg sprayet en lysestake svart en gang og det blei bra.

Related Posts with Thumbnails